נתניהו: להעביר את כספי אונר"א לפליטים

איתי גדסי No Comments on נתניהו: להעביר את כספי אונר"א לפליטים

בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ארגון הפליטים הפלסטיני אונר"א "ארגון שמנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לדברי הבית הלבן על ארגון אונר"א. "אני מסכים לחלוטין עם הביקורת החריפה של הנשיא טראמפ על ארגון אונר"א" אמר.

לדברי נתניהו: "אונר"א הוא ארגון שמנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים, הוא גם מנציח את הנרטיב של זכות השיבה, כביכול, במטרה לחסל את מדינת ישראל ולכן אונר"א צריך לעבור מן העולם. זהו גוף שהוקם בנפרד לפני 70 שנה, רק לפליטים הפלסטינים, בשעה שיש את נציבות האו"ם לטיפול בבעיות יתר הפליטים בעולם. כמובן שהדבר הזה יוצר מצב שיש כבר נינים של פליטים שאינם פליטים שמטופלים על ידי אונר"א, ויעברו עוד 70 שנה ויהיו ניני-נינים – ולכן את האבסורד הזה צריך להפסיק".

"אני הצעתי הצעה פשוטה, את כספי התמיכה לאונר"א צריך להסב בהדרגה לנציבות האו"ם לפליטים, עם קריטריונים ברורים לתמיכה בפליטות אמתית ולא בפליטות פיקטיבית כפי שהדבר קורה היום תחת אונר"א. את העמדה הזאת הבאתי לתשומת ליבה של ארצות הברית. זו הדרך להעביר את אונר"א מן העולם, ולטפל בבעיות פליטות אמתית, במידה שיוותרו כאלה".

בנוסף, התייחס לנתניהו לאפשרות הקמת איים מלאכותיים בארץ. "אני מביא היום לממשלה לאישור הקמת צוות שיניע את המהלך להקמת איים מלאכותיים. ישראל היא אחת המדינות הצפופות בעולם, התחזית היא שעד אמצע המאה היא תהיה אולי הצפופה ביותר בעולם. יש לנו חופים שעליהם יש תשתיות חשובות כמו התפלה, תחנות כוח או תשתיות אחרות. מה שההצעה הזו אמורה לעשות זה להקים ליד חופי ישראל איים מלאכותיים שיקלטו את כל התשתיות הללו, יפנו את החופים ויתנו לנו כמובן עוד שטח".

נתניהו אמר "אני חושב על הדבר הזה כבר מהקדנציה הראשונה שלי כראש ממשלה ב-1996. התחלנו אז פרויקט של איים מלאכותיים והדבר נעצר כתוצאה מהתנגדות של גורמי איכות הסביבה וגם שאלות של היתכנות. מה שקרה מאז, ב-20 השנים שחלפו, זה שהטכנולוגיה של איים מלאכותיים השתנתה והתפתחה מאוד, והיא גם התפתחה במובן של היותה ידידותית יותר לענייני הסביבה. אנחנו יכולים לענות גם על שאלת ההיתכנות הפיננסית, וגם על ההיתכנות האקולוגית. הדבר הזה הוא בהחלט בהישג ידינו. מדינות אחרות עשו דברים גדולים בעניין הזה, אנחנו לומדים מהן, ולכן הפרויקט הזה הוא פרויקט חזוני חשוב למדינת ישראל".

"אני הטלתי את העבודה על פרופ' אבי שמחון, אנחנו מקיימים כבר שורה של דיונים. הצעד הראשון להניע את הקמתם של איים מלכותיים ליד חופי ישראל יעשה היום עם הקמת הצוות".

לסיום, התייחס נתניהו לפעילות משרד התיירות. "דבר שלישי, זאת הסקירה של שר התיירות על מצב התיירות המצוין בישראל. לפני חודשים אחדים קידמנו יחד את התיירת השלושה מיליון מרומניה – והיום יש 3.6 מיליון תיירים. אני מקווה שבשנה הקרובה נעבור תוך כדי השנה את ה-4 מיליון, וזה כמובן שיפור חשוב. השוק (שוק התיירות) מכניס כסף למדינת ישראל, זה כמו ייצוא. זה נעשה חלק חשוב מהכלכלה שלנו, זה נותן תעסוקה ברמות שונות של האוכלוסיה, מה שהייצוא לא תמיד עושה. לכן אני רואה את זה חשוב גם מבחינה חברתית, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת הסברה – יחסי החוץ שלנו".

"תיירים שמגיעים הנה יוצאים עם גישה הרבה יותר חיובית למדינת ישראל ומפיצים את הדבר בעולם" אמר נתניהו.



0 תגובות